Stages

De huidige studenten zijn de beheerders, beleidsmakers, docenten en onderzoekers van de toekomst! Wij vinden het daarom belangrijk om onze kennis op deze nieuwe generatie over te brengen door middel van onderwijs en het aanbieden van stages.

Stichting Bargerveen ondersteunt het ecologisch onderwijs van de Radboud Universiteit Nijmegen. Wij zijn betrokken bij de cursussen; Biodiversiteit, Systeemecologie en Dierecologie. Daarnaast geeft Stichting Bargerveen gastcolleges, zoals in de cursus Ecosystem Restoration van de Radboud Universiteit en Integrated Coastal Dune Management van de Universiteit van Amsterdam.

Jaarlijks heeft onze organisatie een groot aanbod van stages, zowel op MBO, HBO als WO niveau. Alle stages zijn, net als onze projecten, gericht op het ontwikkelen van ecologische kennis en de vertaling daarvan naar de praktijk van beheer en beleid. De exacte onderwerpen wisselen regelmatig en kunnen naar jou wensen aangepast worden. Tijdens de stage is er de mogelijkheid om veldonderzoek uit te voeren (eventueel in combinatie met werk in laboratorium en/of het kassencomplex), relevante literatuur te gebruiken, de resultaten goed te analyseren en deze helder te verwoorden.

Heb je vragen of interesse in een stage bij Stichting Bargerveen neem dan contact op met Gert-Jan van Duinen. Vermeld hierbij; je huidige opleiding, de periode waarin je stage wilt lopen en eventueel je voorkeur voor onderwerp en/of begeleider.