Werken bij

Vacature

Junior-onderzoeker Invasie-ecologie (m/v)

Wij zijn op zoek naar een junior-onderzoeker voor projecten op het gebied van beheer van uitheemse plant- en diersoorten. Het betreft onderzoek naar de sturende processen achter biologische invasies en vertaling van deze kennis naar het beheersbaar maken van uitheemse plaagsoorten. Het werk bestaat uit het uitvoeren van veldonderzoek, laboratoriumanalyses en rapporteren van onderzoeksresultaten, met op de langere termijn mogelijkheid voor het ontwikkelen van een eigen professioneel netwerk, het initiëren van eigen projecten en het schrijven van een proefschrift.

Kijk voor meer informatie in de volledige vacaturetekst. Reageren vóór 15 februari 2019.

Stages

De huidige studenten zijn de beheerders, beleidsmakers, docenten en onderzoekers van de toekomst! Wij vinden het daarom belangrijk om onze kennis op deze nieuwe generatie over te brengen door middel van onderwijs en het aanbieden van stages.

Stichting Bargerveen ondersteunt het ecologisch onderwijs van de Radboud Universiteit Nijmegen. Wij zijn betrokken bij de cursussen; Biodiversiteit, Systeemecologie en Dierecologie. Daarnaast geeft Stichting Bargerveen gastcolleges, zoals in de cursus Ecosystem Restoration van de Radboud Universiteit en Integrated Coastal Dune Management van de Universiteit van Amsterdam. Jaarlijks heeft onze organisatie een groot aanbod van stages, zowel op MBO, HBO als WO niveau. Alle stages zijn, net als onze projecten, gericht op het ontwikkelen van ecologische kennis en de vertaling daarvan naar de praktijk van beheer en beleid. De exacte onderwerpen wisselen regelmatig en kunnen naar jouw wensen aangepast worden. Tijdens de stage is er de mogelijkheid om veldonderzoek uit te voeren (eventueel in combinatie met werk in laboratorium en/of het kassencomplex), relevante literatuur te gebruiken, de resultaten goed te analyseren en deze helder te verwoorden.

Heb je vragen of interesse in een stage bij Stichting Bargerveen neem dan contact op met Gert-Jan van Duinen. Vermeld hierbij; je huidige opleiding, de periode waarin je stage wilt lopen en eventueel je voorkeur voor onderwerp en/of begeleider.